Mere Taletid. Plads til detaljer.

Podcasts stormer frem, og lytterne følger med. Formatet bryder med standard kortfattet social medie indhold. I podcasten er der plads til den detaljerede historie.

Podcasts er ikke kun for politik eller underholdning. De fleste firmaer kan få rigtig meget ud af en halv times ørenlyd, om det så er firmaet som vil fortælle den personlige historie, eller en bank som kan dedikere en række afsnit til at gøre deres kunder klogere på hvordan man styrer sin økonomi.

Skal du eller dit firma lave en podcast? Jeg kan hjælpe dig gennem hele forløbet, eller dele af det.

baggrund med græs

Kom i gang med din podcast

Podcast samtalen

I en podcast snakker en lille gruppe af folk om et specifikt emne. Det er et behageligt format, fordi det for lytteren er som at sidde og lytte til en interessant samtale. Typisk kører en podcast i baggrunden mens lytteren arbejder, motionerer eller pendler.

Kom godt i gang

Du skal gøre dig tanker om hvad din podcast egentlig indeholder. Sæt gerne nogle stikord på. Er det en guide til pensionsformer for dine kunder? Er det dine medarbejdere som fortæller historier fra firmaets liv? Der er mange forskellige vinkler at gå ud fra.

Efter-redigering

I redigeringsarbejdet kan det være en god ide at sætte en intro og en outro ind, for at skabe genkendelighed og samle optagelsen. Der skal måske også klippes nogle lange pauser ud, volumen skal justeres, og baggrundsstøj minimeres.

Nærhed, tid og personlighed

En podcast varer 15-45 min. Typisk hører en podcast-lytter med næsten hele vejen til enden. Modsat social medie indhold er der derfor i podcasten mulighed for at dedikere tid til emnet.

Udstyr og optagelse

Du skal vælge hvor høj kvalitet din podcast lyd skal være. Selvom formatet er ret tilgivende, er det vigtigt med en god mikrofon og passende omgivelser. Lad være med at øve hvad I skal sige før du optager. Det kan stoppe samtalen i at udvikle sig i spændende retninger.

Udgiv din podcast

Der findes en stor mængde platforme du kan udgive din podcast på. Apple Podcasts og Spotify er kun nogen af dem. Udgivelsen kan du selv administrere, eller du kan vælge en udgiver til at sende podcasten ud til andre platforme.

“People are really listening and want to consume all of the content that is there and available. There’s a level of dedication that comes from podcast listeners that you don’t otherwise find. And now the numbers prove it. Podcasts aren’t a bubble, they’re a boom—and that boom is only getting louder.”
Miranda Katz
Wired

Giv lyd

Navn*:
Mail*:
Besked*: